*

ollisaarinen

Ihminen on ylittänyt tietyn rajan, kun...

Ihminen on ylittänyt tietyn rajan, kun hän julkisesti kommentoi moittien tai epäillen

- Finnairin lähtöselvityspalveluja (Risto Siilasmaa)

- taksien palvelualttiutta (Piia Elonen)

- Stockmann Herkku -kaupan omistajanvaihdosta (Suvi-Anne Siimes).

 

Itse kun en ole lentänyt Finnairilla, käytän taksia ainoastaan ensitreffeillä ja Stockmannin Herkusta olen ostanut vain hanhenmaksaa kun ensitreffit ovat saaneet jatkoa ja olen kuitenkin tyytyväinen aineelliseen elintasooni (Ylen selvitys: melkein yhdeksän kymmenestä on tyytyväinen aineelliseen elintasoonsa).

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

3Suosittele

3 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (9 kommenttia)

Käyttäjän ILgron11 kuva
Irja Laamanen

Kyllä minäkin Stockmannin herkun päätymistä S-ryhmään ihmettelen. Sokoksellakin on vastaava, ei siis enää mitään jännittävää ruokakauppaa, ei mitään erilaista, kaikki saman kaavan mukaan.
Kyllä minä ihmettelen tätäkin: Stockmann Herkku -kaupan omistajanvaihdosta (Suvi-Anne Siimes). Miten entinen vasemmistolainen on niin kovin muuttunut ja hienostunut? Raha tekee tehtävänsä selvästikin.

Käyttäjän MargaretaBlafield kuva
Margareta Blåfield

Oliko hän koskaan kovin vasemmistolainen?

Käyttäjän ILgron11 kuva
Irja Laamanen

Sellaisen vaikutelman sain aikanaan.

Niilo Mäkelä

Tietty raja on ylitetty sillä IL-tutkimuksen mukaan Halla-Aho on alle 50 suosikki tulevaksi pääministeriksi. Hallituksen sekoilu taitaa olla tiensä päässä?

Käyttäjän ILgron11 kuva
Irja Laamanen

Toivottavasti on lopultakin. Taisivat vain jättää kesän yli nykyisen olemaan. Ehkä syksyllä tapahtuu ratkaisuja. Halla-Ahoa ei missään tapauksessa kaivata tämän maan johtoon ja persut joutavat jo mennä historiaan muutoinkin.

Käyttäjän TuomoKokko kuva
Tuomo Kokko

Hyviä esimerkkejä aiheesta "First World Problems"! Kirjoitus johdatteli minutkin ajattelemaan omia kokemuksiani Finnairista, takseista ja Stockmann Herkusta.

Lähtöselvitys, siis matkustajaksi kirjautuminen, on tehty hyvin, hyvin helpoksi. Se ei edellytä jonottamista eikä paperisotaa, jos hyödyntää sähköpostia, eikä tarvitse suurta matkalaukkua.

Tiukasti miettimällä keksin erään lentomatkustamiseen liittyvän epäkohdan. Matkalaukkupisteeseen jonotetaan yleensä nauhakaiteiden välissä mutkitellen. Jos jonoa ei ole muodostunut, joutuu pakaasejaan raahaava matkustaja kuitenkin kiemurtelemaan koko radan läpi kuin koira agility-kilpailussa. Siis: "Näinkö lentoyhtiö kohtelee maksavia asiakkaitaan, mitäääh? Jouduin ottamaan sata ylimääräistä askelta jonkun laiskottelevan järjestelijänatsin päähänpiston vuoksi! BYÄÄÄÄÄ!"

Taksi. Viimeksi matkustin taksilla joskus lokakuussa, joskaan en Suomessa. Pääkadun tolpalta jonon ensimmäinen auto, jonka kuljettaja ajoi mukisematta ilmoittamaani osoitteeseen. Kyyti oli suomalaisturistin mielestä edullinen, ja varmasti hintansa väärti.

Stockmann Herkku, josta minulla on vuosien takaa täsmälleen yksi kokemus. Julkisuudessa puitiin tuohon aikaan lihakohua, jossa (muistaakseni) pizzantäytteeksi oli käytetty hevosta. Minusta asiassa ei ollut mitään paheksuttavaa, joten pääkaupungissa pistäytyessäni päätin osoittaa tukeni hevosteurastamoille. Stockmann Herkusta löysin ilokseni hevosleikettä, jota ostinkin pari tuhtia pakkausta. Vieläkö tämä on mahdollista S-ryhmän komennossa?

Käyttäjän jgagarin56 kuva
Juha Kuikka

Oletan, että S-ryhmän tarkoituksena on pitää nykyisen Stockmann Herkun taso suurin piirtein ennallaan. Referenssinä esimerkiksi Jyväskylässä on SOKOS-tavaratalon alakerrassa "Mestari-Herkku", joka on pitkälti jäljitelty Helsingin Stockmann Herkusta.

Käyttäjän ILgron11 kuva
Irja Laamanen

"Lähtöselvitys, siis matkustajaksi kirjautuminen, on tehty hyvin, hyvin helpoksi. Se ei edellytä jonottamista eikä paperisotaa, jos hyödyntää sähköpostia, eikä tarvitse suurta matkalaukkua." tuosta tuli mieleeni lähtö Amsterdamiin. Olin saanut Finskin lipun kännykkääni ja päättänyt käyttää sitä. Jono oli pitkä, mutta eteni vauhdilla kohti lipputsekkiä. Laitoin kännykkäni, jossa oli avoin lippu, lukijalle. Ei lukenut. Käänsin, ei lukenut. Takanani alkoi väki jo hermostua yrityksistä. Päätin livahtaa seuraavan henkilön perässä tiukasti avoimesta portista kentän sisäpuolelle. Onnistui, vaikka tuli punainen valo ja ilkeä ääni. Kukaan ei minua ottanut kiinni, joten latasin tavarat tiskin laatikoihin tsekkiä varten ja kävelin sitten oikeaan koneen lähtöpisteeseen. Siellä tiskillä ihmettelin miksi en onnistunut käyttämään sähköistä lippua. Nainen otti kännykkäni suurensi lukulaitteeseen oikean kohdan ja kyllähän luku onnistui. Aina ei voi tietää miten pitäisi toimia. Kantapään kauttakin oppii. Seuraavalla kerralla meni jo paremmin ja Hollannissakin tein tsekin hotellissa lähtöä edeltävänä päivänä kännykkäni sähköpostia käyttäen, joen ihan hyviä nämä sähköiset palvelut ovat.

Vielä ei ole tietoa missä kaikkialla nämä sähköiset palvelut toimivat ja mitä sitten kun tulee jokin black out? Sellainen oli juuri ennen lähtöä Amsterdamiin. Kaikki Scipolin tietokoneet menivät jumiin ja jumia kesti reilusti yli tunnin vai liekö ollut jopa pari tuntia. Kaikkea voi sattua. Sinä aikana koneet eivät nousseet eivätkä laskeneet, kun verkot eivät toimineet.

Käyttäjän jgagarin56 kuva
Juha Kuikka

Pieni sivuhyppy koskien tuota black out -tilannettta.

Viime torstaina olin tilaamassa paketille DHL:ltä pikakuljetusta Norjaan ja minulle ilmoitettiin, että nouto ei onnistu sinä päivänä, koska koko järjestelmä on virushyökkäyksen kohteena. Kysyin eikö hän voisi noteerata puhelinsoittoani noutotilaukseksi ja lähettää noudon myös puhelimen kautta paikalliselle rahtarille.

Ei onnistunut. Sanoi, että koko toiminta on seis, kunnes sähköinen järjestelmä taas toimii. Olin itse 80-luvulla huolinta-alalla eikä tietokoneita käytetty muuhun kuin kirjanpitoon. Kaikki toimi loistavasti. Olisi varmaan syytä muistaa nekin ajat ja ylläpitää valmius hiukan kömpelömpään tai ainakin erilaiseen tilausten käsittelyyn alalla kuin alalla silloin, kun järjestelmät eivät toimi.

Mainos

Netin kootut tarjoukset ja alennukset